Zaniżone odszkodowanie powypadkowe – gdzie szukać pomocy?

Zaniżone odszkodowanie powypadkowe – gdzie szukać pomocy?

Wielkość odszkodowania określana jest na podstawie opinii wydanej przez odpowiednich specjalistów. Zdarza się jednak, że eksperci nieprawidłowo oceniają wartość poniesionych strat. Wielokrotnie odnotowano sytuacje, w których również ubezpieczyciele nie brali pod uwagę wszystkich aspektów związanych ze sprawą. Wszystkie te czynniki prowadzą do sytuacji, w której otrzymujemy zaniżone odszkodowanie. Co w takiej sytuacji należy zrobić? Do jakiej instytucji się zgłosić?

Zaniżone odszkodowanie – jakie masz prawa?

W wielu przypadkach zdarza się, że wypłacane odszkodowanie jest zbyt niskie. Co zrobić w takiej sytuacji? Najlepiej rozpocząć od złożenia wniosku do firmy ubezpieczeniowej. Zanim jednak zdecydujemy się na napisanie go, warto pomyśleć o zatrudnieniu specjalisty od zaniżonych odszkodowań. Pomoże on, nie tylko w prawidłowym ocenieniu wartości szkody, ale także poinformuje o innych świadczeniach, które przysługują osobie poszkodowanej. Aby zwiększyć swoje szanse na pozytywne rozpatrzenie sprawy opłaca się zatrudnić prawnika. Zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk Ubezpieczeniowych, dana firma ma 30 dni na rozpatrzenie Twojego wniosku.

Jak już zostało wyżej wspomniane, warto skorzystać z firmy odszkodowawczej. Działają one na zasadzie success fee. Wynagrodzenie wypłacane jest w sytuacji gdy klient wygra sprawę. W wypadku gdyby nie udało się wywalczyć odszkodowania, da osoba nie ponosi żadnych kosztów związanych z prowadzonymi działaniami.

Odmowa odszkodowania – jakie dalsze kroki podjąć?

Zdarza się, że nadesłany wniosek nie zostaje rozpatrzony tak jakbyśmy tego chcieli. Co należy zrobić w takiej sytuacji? Jednym z najlepszych rozwiązań będzie złożenie skargi do Rzecznika Finansów. Powinno się ją sformułować na piśmie oraz zawrzeć ważne informacje takie jak:

  • dane firmy ubezpieczeniowej,
  • numer szkody.

Każda sprawa jest inna. Dlatego też pracownicy firmy odszkodowawczej doradzą jakie inne dokumenty należy dołączyć do skargi. Bowiem mogą one zależeć od indywidualnej sytuacji klienta. Oprócz tego trzeba uzasadnić dlaczego uważasz, że należy Ci się większą suma. O pomyślnym toku sprawy decydują dowody potwierdzające Twoje argumenty.

W obecnych czasach coraz częściej słyszy się o niezadowolonych klientach firm ubezpieczeniowych. Wszystko to za sprawą zbyt małych rekompensat. Mimo wszystko należy walczyć o swoje prawa. Dlatego też warto poświęcić trochę czasu na zebranie dowodów i sporządzenie wniosku. Zwłaszcza gdy możemy liczyć na pomoc firmy, która nie obciąży Cię kosztami gdy sprawą sprawą nie uda.