Reklama outdoorowa, czyli tłumacząc na język polski — reklama zewnętrzna, ma trafiać do jak największej liczy osób i skierowana jest do każdego, kto wychodzi z domu. Wzbudza ogrom kontrowersji i podlega bardzo ścisłym regulacjom, a w niektórych miejscach jest całkowicie zakazana np. na Hawajach, czy w norweskim Bergen.
Co by nie mówić reklama zewnętrzna sięgająca czasów starożytnych jest jedną z najbardziej popularnych reklam, to medium, które działa 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, a jej skuteczność zależy od wielu czynników.
Przeciętny przechodzień patrzy na plakat raptem od trzech do siedmiu sekund, dlatego tak ważne jest to, by dobrze dobrać model kampanii do odbiorcy, wybierając odpowiedni nośnik, miejsce, wielkość, wzbudzić ciekawość, być oryginalnym, a w tym wszystkim zachować autentyczność.
Reklama zewnętrzna wielkoformatowa – Billboard
Najskuteczniejszymi reklamami outdoorowymi są jej wielkoformatowe odpowiedniki np. Billboardy, najlepiej te podświetlane w nocy, które przykuwają swoją uwagę najczęściej umieszczane przy ruchliwych ulicach miast lub drogach wjazdowych, lub wielkoformatowe banery odporne na warunki atmosferyczne. Ostatnimi czasy prym w skuteczności wiodą telebimy diodowe, które swoją dynamicznością przykuwają uwagę i wyjątkowo zapadają w pamięć. Według ekspertów oraz przedsiębiorców bardzo skuteczna, jak i dość tania jest również reklama mobilna, na autobusach czy samochodach, która może pojawić się niemal wszędzie, dzięki czemu na pewno trafi do każdej grupy docelowej.
Reklama ambientowa
Dość niestandardowym, ale coraz częściej stosowanym rozwiązaniem jest reklama ambientowa, czyli wielkoformatowe wykorzystanie form trójwymiarowych, po które sięga coraz większa grupa przedsiębiorców chcących pokazać swój wyjątkowy i unikalny charakter firmy. Reklamy ambientowe często zaskakują oraz wywołują żywe dyskusje co pozwala na łatwiejsze zapamiętanie reklamodawcy, oraz prowadzenie kampanii na wiele sposobów.
Wykorzystując coraz to nowsze technologie, firmy reklamowe min. firma ZnajdzReklame prześcigają się w tworzeniu efektywnych reklam o estetycznym wymiarze i skutecznym przekazie, służącym nie tylko komercyjnym marką, ale również kampaniom społecznym. Na popularność reklamy outdoorowej wpływa również koszt, który jest bardzo zróżnicowany, a zależy przede wszystkim od wielkości, jakości i zasięgu.
Wydawałoby się, że w dobie Internetu i coraz bardziej popularnego marketingu elektronicznego reklama outdoorowa przejdzie do lamusa, jednak statystyki rynku w Polsce wykazują, ze z roku na rok reklama zewnętrzna przynosi coraz większe dochody firmom reklamowym, co dość jasno wskazuje na jej skuteczność i rosnące znaczenie.